Впръскване Common Rail

През 1997 г. Bosch пуска на пазара първата common rail система. Системата носи името на общия резервоар под високо налягане (common rail), който снабдява всички цилиндри с гориво. При конвенционалните системи за дизелово впръскване налягането на горивото трябва да се генерира индивидуално при всяко впръскване. В системата common rail, обаче, създаването на налягане и впръскването са отделени, което значи, че горивото постоянно е на разположение с нужното налягане за впръскване.
Common rail системите са с модулен дизайн. Всяка система се състои от помпа за високо налягане, инжектори, колектор и електронен управляващ блок.
Начин на действие
При конвенционалните системи за дизелово впръскване налягането на горивото трябва да се генерира индивидуално при всяко впръскване. В системата common rail, обаче, създаването на налягане и впръскването са отделени, което значи, че горивото постоянно е на разположение с нужното налягане за впръскване. Генерирането на налягането става в помпата за високо налягане. Помпата компресира горивото и го подава по тръбопровод под високо налягане към всмукателния отвор на колектора, който действа като споделен резервоар под високо налягане за всички дюзи. Оттук идва името "common rail - обща релса". Оттук горивото се дистрибутира към индивидуалните инжектори, които го впръскват в горивната камера на цилиндъра.
Богата гама от решения
Common rail системи за всички видове автомобили - от микромобилите до тежките луксозни лимузини. Помпите за високо налягане оперират при налягане между 1 100 и 2 200 бара. Предлагат се и системи с индивидуални помпи (плуг-ин помпи). Дюзите са или със соленоиден клапан, или с пиезо технология.
Предимства
- Чисто и високоефективно впръскване на гориво поради изключително краткото разстояние за впръскване и многократното инжектиране
- Голяма мощност и равномерна работа на двигателя с нисък разход на гориво и емисии
- Може да се използва във всички модели автомобили поради модулния си дизайн