Инжектори

Инжекторът в системата common rail се състои от дюза, изпълнителен механизъм за пиезо инжектори или соленоиден клапан за инжекторите със соленоиден клапан, както и от хидравлични и електровръзки за задействане иглата на дюзата.

Той е инсталиран във всеки цилиндър на двигателя и е свързан с рейла с къс тръбопровод за високо налягане. Инжекторът се управлява от EDC - електронен дизелов контрол. Иглата на дюзата се отваря или се затваря от изпълнителния механизъм - соленоиден клапан или пиезо. Инжекторите с пиезо механизми работят почти безшумно. И двата варианта демонстрират сходни бързи реакции и позволяват предвпръскване, основно впръскване и вторично впръскване, за да се осигури чисто и ефикасно изгаряне на горивото във всеки един момент от работата на двигателя.