Водни помпи Valeo

Водни помпи Valeo – качество за първоначално оборудване от Тех-Ко ООД

С годишно производство от 48 милиона компонента по охладителната система, произведени в 14 фабрики, Valeo е един от световните лидери в термо-системата на автомобила.

Програмата предназначена за независимия пазар на авточасти, покрива 95% от Европейския автомобилен парк с 2‘900 референции в 13 продуктови групи.

Основни предимства на Valeo:

  • широка гама от продукти с качество за първоначално вграждане
  • над 300 нови номенклатурни номера всяка година
  • подробна информация и листване в TecDoc

Дизайн и технология на водните помпи Valeo.

Водните помпи, произвеждани от Valeo имат различни по форма шайби, така че да са приспособими за типа на задвижващият ремък.

Ангренажен ремък

Трапецовиден ремък

Канален ремък

Зъбно колело (за верига)

 

Определени водни помпи от асортимента на Valeo нямат шайби, като старата шайба трябва да се демонтира от старата водна помпа ида се монтира на новата.

Диагностициране на проблеми, свързани с водната помпа

Теч -  Може да има различни причини, най-честите от които са:

  • Използваната вода в охладителната система: вода с повишена киселинност може да повреди уплътнението
  • Наличието на въздух в охладителната система: въздуха причинява корозия по повърхността на водната помпа
  • Неподходящо избран антифриз: недостатъчното количество гликол в охладителната течност, означава по слаба защита на водната помпа от корозия
  • Недостатъчно количество охладителна течност: това ще причини прегряване на водната помпа и като следствие ще се повредят семерингите
  • Неправилно прилагане на уплътняващата паста ( силикон ): малко количество или прекомерно голямото количество, както и поставенето на силикона на погрешна повърхност.
  • Остатъците от силикон могат да проникнат в динамичния семеринг и така да го повредят, което води до теч от семеринга !
  • Неправилно почистване на повърхностите на водната помпа: контактните повърхности на водната помпа и двигателя не са хомогенни

Повреда на шайбата на водната помпа -   Основните причини са следните:

  • Ремъка е твърде стегнат, генерира усилие върху шайбата ( получава се оцветяване в син цвят, проверете обтегача !)
  • Неправилно позициониране на компонентите по ремъчното задвижване, като по този начин се създава усилие в лагера на помпата и последващата му повреда
  • Ремъка е хлабав: зъбите на ремъка се повреждат, пасват лошо върху шайбата, което води до повредата и ( проверете обтегача !)

Корпуса на водната помпа е наранен -  Може да е причинено от:

  • Значителни вибрации: вибрациите се прехвърлят от ремъка върху шайбата, а след това прилагат и усилие върху корпуса на водната помпа
  • Ремъка е твърде стегнат: получава се усилие върху шайбата, която на свой ред го пренася върху корпуса на водната помпа

Съветипри подмяната на водната помпа:

  • Уверете се, че контактните повърхности на водната помпа и блока на двигателя са отлично почистени
  • Ако водната помпа на Valeoе без гарнитура ( в около 5% от асортимента ), положете непрекъсната следа от уплътнителна паста ( силикон ) с ширина НЕ ПОВЕЧЕ от 2 мм !

Забележка: Уплътнителният силикон трябва е устойчив на външно въздействие, да запазва еластичност при висока температура и да бъде устойчив на налягането в охладителната система.

  • След като сте поставили водната помпа на мястото и, уверете се, че шайбата се върти безпрепятствено в двете посоки, БЕЗ усилие и запъвания.
  • Ако отново използвате старият ремък, внимавайте за посоката му на въртене, когато го поставяте !