Ангренажни ремъци Dayco
Ангренажните ремъци са проектирани както за дизелови, така и за бензинови двигатели и се използват както при леки, така и при лекотоварни автомобили. С използването на нови материали е възможно да се произвеждат ремъци с различна структура и профил, отговарящи на изискванията на съвременните двигатели. Днешните натоварвания и условия на работа на ремъците изглеждаха невъзможни само преди няколко години:
- Високо налягане при впръскване на дизелово гориво, което в някои случай надхвърля 2000 барa
- Многоклапанни двигатели: двоен разпределителен вал с голямо натоварване
- Двигатели с повишена мощност и работна температура превишаваща 120°С.
Те също така трябва да гарантират:
- Намаляване нашума
- Ограничени допуски в размерите
- Ограничени допуски в размерите в процес на работа на ремъка
- Висока устойчивост на износване на покритието на ремъка
- По-дълъг пробег
Конструкция на ремъка:
- Хлоропрен: първото поколение ремъци обикновено не са изложени на високо натоварване, като например температури над 70 ° C или други работни натоварвания.
- HSN:структура, характеризираща се с оптимална устойчивост на висока температура до 130 ° С и на пулсиращи натоварвания.
- HT: текстилната обвивка на ремъка е покрита с тънък слой PTFE материал с висока устойчивост на износване, който е предназначен да намали до минимум износването на зъбите. Тази констукция осигурява максимално живота на ремъка на двигателите с впръскване под високо налягане. Предлага се за двигатели TDI Audi и VW и TDCi Ford, Dci Renault и Fiat JTDm. За някои ремъци е предвидено използването на текстилно покритие на гърба на ремъка, за да се компенсира и да се увеличи устойчивостта на износване.